Skip to content

為何 Google Analytics 不能反映用戶的實際行為

2009/08/07

最近開左一個study topic, 係用一些具人氣的網站, 用一些具人氣的話題指向我的網站. 咁當然我的網站亦有想對的內容, 但係質素就… 不過, 重點就不在於此.

但當我參考Google Analytics 的報告時, 就發現一件奇怪的事.  因為在我開始這測試時, 我所有連結都是連到某一個directory / sub-directory 的. 但當我用Analytics sort out 那directory 的時候, 竟然發現 “Direct Traffic" 也有想當大的增長!  而我再用 source = direct 的view 睇時, 也發現大部分的 landing page 就是我所指的 directory.Notable Source

咁而家的問題就係, 點解明明全部都係用 referral 的 campaign, 有部份的data 會變為 direct 呢? 我曾經想過會唔會係因為某d user 睇過再返黎, 但係呢個assumption是否定的. 因為我的URL 係一個32位的key, user 除左copy and paste, 根本係無可能用手"直接"咁入的.

到現在為止, 我還未想到真正原因.  但最大的可能係, 用戶forward 這個連結時並無同時用 a tag, 所以用戶根本不可能直接"按"連結到我的網站. 他們也只能 copy and paste 連結到browser. 結果明明係 referral 的 campaign, 卻變為direct source 了.

總結: Analytics 的報告並不能全面反映user experience, 不是Analytics的錯, 而是因為網頁的結構, 令用戶的習慣/行為改變了,  結果report 的資料都變得不能反映現實了.

No comments yet

發表迴響

